Novi Sad
30.05.2011.
11:13 > 05:46
Pravo na boravak u vrtiću u narednoj školskog godini, prema rang listi koja je objavljena jutros, zasad je ostvarilo 1.105 mališana, dok je nešto više od 2.000 trenutno ispod crte.
  • Katarina

    27.06.2012 13:32
    Rok
    Mene od svega najvise boli sto su rezultati konkursa bili 08.06. a nama kad smo predavali papire je bilo receno da ce biti 18.06. te da je samim tim prosao rok za zalbe. Kakva je ovo drzava i sistem?
  • vesna

    05.07.2011 19:50
    prosto neverovatno
    Prica se o slobodnim mestima u vrticima i cak o povecanju kapaciteta za jos 20%, a niko nepostavlja pitanje kakvi su to uslovi u kojima deca borave kad u grupi ima 30-40 dece.A vaspitaca tri eventualno cetiri. Sta dalje pricati, samo reci da li se one mogu posvetiti svima njima, nahraniti, presvuci, izvesti na svez vazduh...Zalosno je sto o tome niko nerazmislja, jer smatram da je to haos za decu a i vaspitace.
  • UXON

    03.06.2011 21:37
    Ista prica
    Resenje je vrlo jednostavno.
    Roditeljima u ruke vaucer . Onoliki koliko pravo vec ostvaruju u RD. Pa da vidis kako nicu vrtici i svi se bore za tu lovu. Ne bi znao koji je lepsi.
    Ako Grad vec placa za svako dete onda nek neko drugi gradi vrtice!! Ne bi znao koji je lepsi i koji bolji. Grad onda lepo uposli svoju administraciju i da se u kontrolu, kad vec placaju ljude za to(Inspekcije i sl)
    Ovako ubise privatnike pa ce da ponude nekom "Strateskom partneru" RD za saku klikera

    Otisli smo i u K...u smo
  • @ tuzna mama

    01.06.2011 07:50
    ne znam sta da ti kazem tuzna mamo.
    nadam se da cete imati srece prilikom prosirenjagrupa kao i mi pre par godina.taj ocaj ne moze da se opise. isto smo i mi tako prosli i ja sam i tada kao i sad apelovala na sve da se to malo bolje istrazi.
    sto je najgore i u radosnom detinjstvu se zna da se to radi cak i osoblje to savetuje. u ovoj zemlji najgore je biti posten.
    u svakom slucaju dete vam nece krenuti u vrtic pre 01.09.
  • Ja sam glup!

    31.05.2011 21:30
    Pa gledam tv studio b ponekad. I vidim neki reality kao grade školu za 100 dana. Čuj, školu ! A vrtić bi valjda za pedeset dana uradili! A koliko treba ovima? Godina, dve?
  • tuzna mama

    31.05.2011 13:03
    u iscekivanju famoznih prosirenja grupa...
    U mojoj zgradi od 25 stambenih jedinica deca iz 3 porodice u kojima mame ne rade i NIKADA nisu radile su dobila mesta u vrticu (razliciti uzrasti). Ja bi trebalo da pocnem da radim u julu svadi dan i subotom od 07-15h muz sedmicno menja smene. Nemamo babe i dede..Pitam se kako Radosno detinjstvo ne moze da utice na to da im ljudi donose lazne potvrde o zaposlenju??? Sva deca bi imaju pravo da pohadju vrtic, da se razumemo...ali zasto me ova drzava tera da mrzim komsinice????
  • @ jelena

    31.05.2011 12:28
    ne znam sta da uradimo da to i proverimo. nesto tu ne stima.sad kako naterati nekog da razmrsi taj problem.
    zato su i uveli da kalendarska godine bude 01.03 do 28.02. ali ocito je problem da i dalje u skolama a u vrticima haos. cak haos ni nije u predskolskim grupama nego u tim najmladjim.
  • jelena

    31.05.2011 11:31
    @gobo
    e to jeste
    broj skola se ne menja zadnjih 20 godina... vrtici se stalno nadogradjuju pravio se novi ....i sad u vrticima guzva a u skoli nemaju dovoljno dece...to meni nije jasno isto
    vec sam jednom pisala o tome kad je isto tako bilo reci o vrticima i mestima u istim

    "interesantna je pojava da u skolama nema dovoljno dece, navodno, a u vrticima je konstantna guzva...a ja se ne secam kad je izgradjena neka osnovna skola u Novom Sadu...
    kako to da pre 15-20 godina u skolama je bila guzva (bila je i u vrticima), vrtica nema dovoljno a u zadnjih 5 godina ih samo dogradjuju, prave nove...."
  • @ jeleni

    31.05.2011 11:27
    pa sve je moguce u ovoj drzavi.
    pa treba odvesti i dovesti decu iz vrtica pa ustati, a mnogo je lakse je spavati do mile volje pa onda malo biti sa detetom.
    kada bi radosno detinjstvo bilo posteno ustvari kada bi neko to trazio od njih (informacije o slobodnom pristupu) i dao listing o pohadjanju grupa.
    ali ovo je srbija i grad novi sad
  • gobo - sosa

    31.05.2011 10:46
    soso, mozemo se mi pametovati ali nista nam to ne vredi u zemlji ovoj nasoj, a pogotovo nasem gradu!
    svake godine isto.
    nazalost a to niko ne ce da pormeni.
    problem postoji ocito sa brojem dece. kako to da nam preti bela kuga i da imamo manjka dece u prvom razredu a viska i to velikog u drzabnom vrticu. pri tome ja znam veliki broj ljudi koji ni ne konkurisu jer vode decu u privatan vrtic.
  • jelena

    31.05.2011 10:07
    @sosa
    za cuvanje mesta slazem se sa vama da kad dobijes mesto jedva treba da cuvas, al kako to da deca ne idu, sede kuci sa ne zaposlenim roditeljima, a drugi zaposleni su na listama cekanja?
  • jelena

    31.05.2011 10:04
    @sosa
    slazem se ja sa vama da treba dovoljno mesta da bude...i da jeste ima diskriminacije..i nije mi jasna kakve veze ima dal neko placa podstanarstvo, radi kao i onaj koji mozda placa kredit, ili zivi mozda u nekom dvorisnom stanu kod roditelja, babe, tetke...kakvih sve ima situacija...i sad ako ste podstanar imate vise bodova, a ovaj sto isto toliko, ili vise daje za kredit nema...
    ja sam decu upisivala u jasle, i znam da su primali svega 12-oro dece u konkursu a kasnije se popunjavala grupa do 28, cak sledece godine i preko 30 kad su krenuli u stariju jaslenu... to znaci da je bilo mesta i za one rodjene posle 31.8
    a za starije grupe znam da je problem, al nisam imala to iskustvo, posto logicno ako se popuni grupa jaslena, i oni nastavljaju u vrtic, nema mesta za novu decu, odnosno bar u nasem vrticu, jaslenu podele na dve grupe, i prime mozda desetoro dece... i to je to...
    cinjenica je da nema dovoljno vrtica, i da ih treba vise...
  • sosa

    31.05.2011 09:44
    @Gobo
    Ta priča oko "čuvanja mesta" jeste malko neprijatna, škakljiva tema. Primera radi, ja dobijem sedmicu na loto-u, pa uštekam keš, neću da trošim...i šta, koga to ima da bude briga, moj keš moja stvar. Mesto u vrtiću je očigledno velika premija...A opet, sa druge strane, neko ko nije dobio mesto, a rado bi dao dete da ide u vrtić, može sa besom i negodovanjem da gleda na to "čuvano mesto"...

    Lepo sam kazala, neka obezbede dovoljan broj mesta u vrtićima i to je jedino rešenje...jer uvek će biti nekih gluposti na koje možemo da budemo kivni...svako sa svojim dobrim razlogom...
  • sosa

    31.05.2011 09:34
    @Jelena
    To mu dođe ko "popravni ispit"!? Samo, Jelena, na popravnom ispitu niko nikada ne dobije lepu ocenu...Tako je i sa slobodnim mestima...znam jer sam već "pazarila" sa prvim detetom, istu priču... Eventualno se sete u nekom trenutku da te pozovu i nude ti neku xy lokaciju kao faličnu forintu...I dalje smatram da je u pitanju diskriminacija!
    Nego, džaba nama da pametujemo i kukamo, neka se nadležni potrude da naprave dovoljan broj vrtića i obezbede dovoljan broj mesta za svu dečicu, kad već umeju da zakukaju da će nas upropastiti bela kuga...Kažu, nema para...Kako se samo uvek nađe neka kinta za raznorazne druge stvari (da ne nabrajam sad da nekog ne uvredim). I još nešto, time bi se ukinulo i ovo suludo "bodovanje"...znači, ako imam svoj stan, ako sam zaposlena i imam dobru platu, moje dete ne može sa svom ostalom decom u vrtić...Ko veli - vi ćete moći da platite da vam dete neko čuva...Šta treba da ga šaljem na Harvard u jaslice??? Opet diskriminacija, u startu i korenu...
  • 31.05.2011 07:50
    @gobo
    da jeste to istina, cuvaju se mesta
    meni je starije dete islo u jaslice (al zaista islo) i to od pola 7 do pola 4, sve ukupno ih je dolazilo 15 -oro dece, naravno ne stalno, al od cele grupe ja sam znala samo njih, ostale nikad nisam videla, evo dok prosle godine nisu krenuli u mladju grupu... sad kad su izasli iz jaslica svi idu... i to od 8 do 14, cast izuzecima... a posebno sto mi dete nije bilo nesto jako bolesno i bas je isla u jasle...mislim prvu godinu se moze ocekivati da ce biti bolesni cesce, kad god krenuli sa 1, 4 ili 6...moje dete je islo, i to bez obzira sto smo imali bebu u kuci, mladje je malo bilo bolesno u to vreme, al ti virusi nisu tako strasni...evo sad kad oba deteta idu (mladje ide od septembra u jasle) uopste nisu bolesne, bez obzira na drugu decu, jer su sve ranije prelezale, i stekle imunitet...znaci kad god ta prva godina mora biti puna virusa i tih standardnih bolesti vezanih za kolektiv
    ove godine u jaslama je jos gora situacija, dolazi redovno svega 4 deteta, ostali samo tako sporadicno, cisto da ih ne ispisu


    @ja da i ja se slazem da bi trebalo da se proveri to, kako to da neko ne bude primljen gde oba roditelja rade, a ovamo u vrticu od 6-8h ima 10-15 dece, kao i od 14-16h, mislim svi rade od pola 9 do pola 2, nisam bas sigurna da nam je tako sjajno
  • jelena

    31.05.2011 06:41
    @sosa
    nije konkurs jednom godisnje, mislim ne branim nikog nego vam samo dajem informaciju...veliki konkurs je jednom godisnje, za sve generacije idu deca rodjena tokom cele godine, sem one generacije gde su deca koja tek pune godinu, i krecu u mladju jaslenu grupu, kod njih je u prvom (aprilskom) konkursu primaju samo deca koja ce do 1.9 napuniti godinu dana, posle toga mislim da vec negde u avgustu (mozete se raspitati) ide konkurs ponovo... moje dete je krenulo od 1.9 u jasle, 1.10 su stigle nove bebe, koje su u septembru napunile godinu, i tako dalje svaki mesec do 1.3. sto znaci mogu se upisivati deca koja su rodjena i posle 31.8
    nama je recimo bio problem sto je dete u martu pa spada u novu generaciju (posto generacije za skolu idu od 1.3 do 28 (29.2)), nije moglo krenuti odmah sa godinu dana, nego smo morali cekati septembar, a na posao se vracas kad napuni 11. meseci, pa smo morali 6 meseci placati nekog da cuva dete.. eto to je olaksavajuca okolnost za one koji su posle 1.9 rodjeni...
  • ja

    31.05.2011 06:17
    i na kraju ce povecati kvote za grupe ili sta vec i sve ce upisati. tako smo i mi prosli pre 2 godine i napraviti haos. ali i dalje DOSTA DECE NE IDE U VRTIC. nemam pojma ko ih cuva. a jos veci je problem sto vecina dece dolazi u 8h i odlazi u 14h. ja mislim da bi to malo trebalo procesaljati pa bi se videlo ko laze i mulja na konkursu.
  • gobo

    31.05.2011 06:13
    ljudi moji to ne ide sa subvencijom privatnim vrticima zato sto grad na kraju ne subvencionise ni radosno detinjstvo! prebacuje im pare na kasicicu i zato su ovi stalno u dugovima. nemaju za javnu nabavku hrane, za materijal i slicno. zamislite samo sta bi se desilo kada prvi mesec ne bi islatili subvenciju privatnom vrticu!?
  • gobo

    31.05.2011 06:12
    soso, nemoj brinuti ti ce biti upisani zato sto u tim grupama i nece biti frka. samo nek predaju papire u radosno detinjstvo i cim napune 1 godinu oni ce ih pozvati ili ce roditelji pozvati radosno detinjstvo i oma ce krenuti.
    poenta je da se u tom uzrastu skoro svi budu primljeni u vrtic i onda cuvaju mesto. laz je da to nije tacno. ja znam ljude u tim jaslenim grupama koji ne dovode dete od oktobra meseca. po meni ni jedno opravdanje tu ne moze da im pomogne. kazu bolesni su stalno. pa sta. bice bolesni i sa 3 godine. malo nek se proceslja ko ide ko ne ide i bice mesta
  • 30.05.2011 18:43
    @VVVV
    e sad idite kod njih i nek vam pokazu zasto je dete izbaceno
    i onda ih snimite i tuzite
    ja sam pisala samo dva vrtica pre dve godine i primljeno je
    to je lupetanje
    i to kad je izasao spisak onda su kao odbili
    laz
  • sosa

    30.05.2011 17:42
    @marijana
    A šta ćemo mi sa decom rođenom posle datuma 31.08.2010. koje god godine??? Konkurs je jednom godišnje, a male vage, škorpije, strelčevi i delom jarčevi, su "na čekanju"...dok ostali, koji su imali sreće da se rode "u roku" popune već tesne i krcate liste...šta će nama ostati kad "dozremo"? Kažu, ne primamo decu mlađu od godinu dana...Pa i ne tražim da ga primite dok ne napuni godinu dana, već da ga upišete., pa kad napuni godinu krenuće...Ovako su mališani rođeni u oktobru, novembru i decembru, "na čekanju" u vakumu...A ko će mene da čeka, kada mi istekne porodiljsko...ko će da mi čuva dete??? Diskriminacija od pelena... Razmislite malko o tome...
  • slusalac

    30.05.2011 16:53
    Sve ima svoju cenu
    Javna je tajna da svake godine bude upisan veci broj dece ciji roditelji ne ispunjavaju uslove za upis dece ali to ima svoju cenu.
    Proverite kako je zavrsen konkurs za prijem radnika u "RADOSNO DETINSTVO",sta bese od javno izgovorenih tvrdnji gospodina direktora da ce biti primljeni radnici koji vec rade nekoliko godina.
    Licno poznajem osobe koje rade i 6 godina a nisu primljeni,ali su zato primljeni neki koji su poceli da rade u tekucoj godini.
    Ako pojedine robe nema ,stvara se crna berza i pojavljuju spekulanti,tako je i sa radnim mestima,mestima za upis dece.Sve to kosta,treba ljudi da idu na letovanje,a skupoca.Vec ce to neko platiti.
  • 13

    30.05.2011 15:07
    Briga DS za nasu decu,njihovi mezimci idu u privane engleske vrtice,boze moj ima se moze se.Da SPS je postao DS da im neko nebi otisao u buvaru.Jadna deca kada se belosvetski olos brine o njihovoj sudbini.
  • Marijana

    30.05.2011 15:04
    Pardon, da ne gresim dusu, bilo je slobodnih 66 mesta za grodjene od 1.3.2009. do 28.02.2010.
  • Marijana

    30.05.2011 14:49
    Pa necu valjda da prijavim dete da ide u vrtic u Sangaju ili Stepanovicevu ako stanujemo na Bulevaru oslobodjenja. Za njegovu generaciju u celom gradu bilo je ukupno 9 (devet!) mesta u celom gradu. Podrzava se praksa da roditelji upisuju decu sa godinu dana, pa "cuvaju" mesto iako dete ne ide u vrtic. Radosno detinstvo trlja ruke, deca ne idu, a lova curka, mesta zauzeta..
  • Marija

    30.05.2011 14:43
    Grad se vadi da sufinansiranje privatnih vrtica nema zakonskog osnova. Pa stvorite ga! Em lepo sva deca imaju mesta u vrticu, em podsticete privatno preduzetnistvo i zaposljavanje. A gradu je svejedno dal subvencionise privatne ili gradske vrtice, ili nije?
  • Vesna

    30.05.2011 14:39
    slažem se sa Lakijem
    I ja sam dugo razmišljala o tome. I što duže razmišljam sve mi je manje jasno zašto grad ne vrđi sufinansiranje i u privatnim vrtićima. Ti vrtići već postoje, imaju dozvole i osoblje za rad. Ako je puna cena boravka u "Radosnom detinjstvu" nešto preko 11.000 i grad regresira 80% cene što je preko 8.000 zašto ne ponudi roditeljima da isto toliko uplaćuje privatnoj ustanovi, a roditelji da plate razliku do pune cene. Verujem da bi mnogi pristali na to. Da ne spominjem da, po mom dubokom uverenju, grad ne bi ni trebalo da svima regresira toliku sumu, već bi trebalo vratiti plaćanje prema mogućnostima, pa ko ima veće prihode neka više i plati.
  • Laki

    30.05.2011 13:32
    @VVVVV
    Kad je manjak mesta traze i dlake u jajetu. Ne bih me cudilo da su ocenjivali i rukopis. Ja sam pre samog predavanja molbe dopisao jos 4 vrtica cisto da popunim rubriku ni ne sluteci da bi me to verovatno kostalo odbijanja. Ljudska glupost je beskonacna.
  • Laki

    30.05.2011 13:28
    Prosao
    Za divno cudo upisao sam cerku iz prve, bez veze sto je ravno statistickoj gresci. Sve u svemu ja sam prezadovoljan a sto se tice dece koja nisu imala tu srecu grad bi najbrze mogao da resi problem tako sto bi sufinansirao mesta po privatnim vrticima. Kakve veze ima da li se sufunansira radosno detilnjstvo ili neki privatni vrtic. Svi roditelji treba da imaju isto pravo kao gradjani Novog Sada.
  • sa salajke

    30.05.2011 13:13
    bez naslova
    Dobro je da nemislim samo ja da bi trebalo napraviti jos koji vrtic!Evo imate u Futoskoj ulici odlicnu zgradu. Bivsa kasarna Marsal Tito, posle toga Arcibald Rajs cini mi se, a sada mesto za beskucnike.Ima dovoljno prostora, svima je relativno usput, sigurno ima kuhinju a i dvoriste.Jos samo da se dogovorimo sa vojskom jer se nadam da je vreme ratova iza nas. Nisam gradjevinac ali mi se cini da bi bilo isplativije ovo privesti nameni nego godinama cekati izgradnju novog vrtica.A kasarni imajos kao i propalih preduzeca cije prostorije stoje prazne. Pa kad je mogla tolika vojska bilo bi valjda i za 1000 dece dovoljno!
  • VVVV

    30.05.2011 13:04
    boduje se i ono sto nije u pravilniku
    Mi smo danas prosli pored vrtica i moje dete na spisku primljene dece. Nakon sat vremena na istom spisku je preskrabano je 'primljena' i rukom dopisano 'odbijena'!!!
    Zvala sam upravu da proverim o cemu se radi, zena me je prvo 5 minuta ubedjivala da je nemoguce da je neko spisak prepravljan hemijskom, na sta sam joj rekla da cu joj ako zeli, poslati mailom fotografisan spisak. Onda je nasla moju prijavu i rekla mi da je dete odbijeno jer sam navela 7 (a ne 9) alternativnih vrtica. Znaci, da sam lupila jos 2 vrtica koji su na 5km od mesta stanovanja i gde svakako ne bih mogla da vodim dete, primili bi je! A u vrtic koji je ispred moje zgrade su primljena deca sa drugog kraja grada .

    Naravno, u pravilniku niti na sajtu ne pise da to utice niti su na salteru skrenuli paznju na to!


  • Tuzna mama

    30.05.2011 12:49
    Mi smo ispod crte..A vi kako ste?
  • Dr Petrović

    30.05.2011 12:43
    Sada neka "naša Maja" radikalka
    Uzme one pare od eko parkića, autobuskih staničića, stubića, čoloplesanja, lepogplavogdunavisanja, behatoniranja, kuglica, rasvetljenih mostova, parkova, izmenjene ulične rasvete ( nova gora od stare ), uređivanja keja ( faza jedan ), a Rodni sve to ponovo( faza jedan bis, tzv. faza dva ), pa neka preurede one navrat-nanos kladionice u vrtiće , nedovršene projekte u izgradnji...>: zaleći će za sve rupe na putevima, fasade, vrtiće, a i za dečiju bolnicu.
    Uostalom, neka od "autobuske stanice" naprave jedan veliki vrtić: ići će to u prilog i "Univeru" i "Metrou", mada oni sa time nemaju ništa.
  • jelena

    30.05.2011 12:36
    svake godine kao zavrse po neku nadogradnju, nov vrtic sta vec, a lista sve duza i duza
    neverovatno
    i onda kazu nizak natalitet u Novom Sadu...ma nema sanse da je to istina
  • dru

    30.05.2011 12:08
    logika?
    "Ostalo je oko 790 slobodnih mesta i ona će biti ponuđena roditeljima koji nisu uspeli da upišu dete u željeni vrtić...."
    Neka lepo kaze "Dobice ko plati." ili "Ko 'dobro' posalje prijavu ponovo."
    3500 dece se prijavilo, 1305 odbijeno, to je ~2200 dece a ne 2410 koliko je u zvanicnom PDF-u ustanove. Ili se oduzima 785 od 3500 , onda ostane `2700? Da li samo ja negde gubim 200-300 dece?
  • e, bas necu

    30.05.2011 11:57
    mirodjija opet
    @Mire, svaka cast na komentaru! Toliko kasarni je ostalo prazno na odlicnim lokacijama koje bi se mogle prepraviti u objekte najrazlicitije namene! Toliko dobroh lokacija koje su trenutno mini deponije i ruglo... Ne treba povecavati broj dece po grupama jer veci broj dece ide na ustrb kvaliteta rada vaspitacica (mada ako sada postizu izuzetne rezultate, kakve bi uspehe imale sa duplo manjim brojem dece?!), treba povecavati broj grupa! Dakle dajte jos vrtica!
  • мире

    30.05.2011 11:23
    Изградите вртиће а не мегамаркете!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna